Promotie
Natuurlijk is het voor een organisatie van erg groot belang om promotie te maken. Zo ook voor de organisatie Andalucia Adventures. Omdat de organisatie zich richt op de doelgroep jongeren van 19 tot en met 25 jaar oud is het erg verstandig om te onderzoeken welke media deze doelgroep vaak gebruikt. Uit verschillende onderzoeken van het CBS (centraal bureau van de statistiek) blijkt dat 99% van de jongeren toegang tot een PC heeft. Verder blijkt uit deze onderzoeken dat 89% van de jongeren dagelijks internet gebruikt. Dit is natuurlijk erg belangrijk om te weten wanneer men promotie moet maken voor deze doelgroep. Overigens bedoeld het CBS met “jongeren” jongeren van 15 tot en met 25 jaar oud. Omdat de doelgroep van de organisatie zo ontzettend veel gebruikt maakt van het internet is het erg verstandig om hier iets mee te gaan doen in de promotie. Zo zal de organisatie gebruik gaan maken van de sociale media. Door advertenties te plaatsten in de sociale media hoopt Andalucia Adventures veel jongeren te kunnen bereiken. Hierbij kan men dus denken aan advertenties op Hyves, Twitter en niet te vergeten op Facebook.
Maar natuurlijk zijn jongeren niet alleen via het internet te bereiken. Zo luisteren zij ook altijd nog vaak naar “jongeren” radiozenders als Qmusic. Ook hier zal Andalucia Adventures promotie op gaan maken. Door reclamespotjes van 20 seconden per keer. Vooral in de maanden januari en februari zal hier veel gebruik van worden gemaakt. Omdat dit de maanden zijn waar veel vakanties in geboekt worden. Maar natuurlijk moet er ook veel gepromoot worden in de maanden voor de winter omdat de reisorganisatie ook in de winter reizen aanbiedt (zie product).
Ook het media TV is erg belangrijk als men voor jongeren vakanties moet promoten. Ook op dit medium moet men natuurlijk promoten op een zender die erg populair is onder jongeren of voor en na programma’s die erg populair zijn onder jongeren. Zenders die vooral populair zijn onder jongeren zijn zenders als MTV of TMF. Voor deze zender zullen dan ook reclamespotjes worden gemaakt door Andalucia Adventures. Maar men kan ook denken om promotie te maken vooraf of achteraf bepaalde programma’s die erg populair zijn onder jongeren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan programma’s als “Oh oh Tirol” op RTL 4.
Een laatste middel van Promotie die men zou kunnen toepassen is om in tijdschriften te promoten die veel gelezen worden onder jongeren. Een belangrijk tijdschrift die jongeren ook vaak digitaal kunnen verkrijgen is het tijdschrift TKMST. Hier zullen dus ook advertenties in komen te staan van Andalucia Adventures.